چگونه برای کسب و کار خودم فرم بسازم؟

طراحی فرم آنلاین متناسب با همه‌ی مشاغل با استفاده از فرم ساز فرم افزار

هدف از طراحی فرم آنلاین چیست؟

هدف اصلی از طراحی فرم آنلاین جمع‌آوری و ثبت اطلاعات از کاربران یا مشتریان است. با طراحی یک فرم آنلاین، می‌توان به راحتی اطلاعات مورد نیاز از کاربران را جمع‌آوری کرده و سپس آنها را پردازش کرد. این اطلاعات می‌تواند شامل نام، ایمیل، شماره تلفن، نظرات و بازخوردهای مختلف باشد.
طراحی فرم آنلاین همچنین به کسب و کارها کمک می‌کند تا با مشتریان و کاربران خود در تعامل باشند و نیازهایشان را بررسی کنند. با بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده، می‌توان به بهبود محصولات و خدمات پیشنهادی پرداخت و به کسب و کارها کمک کرد تا بهتر به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند و رضایت آنها را جلب کنند.

آیا برای همه‌ی مشاغل میتوان فرم آنلاین ساخت؟

یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده میشود این است که آیا هر شخص در هر شغلی میتواند از فرم آنلاین استفاده کند و آیا برای شغل او کاربردی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که:
بله، در حقیقت تقریباً برای همه مشاغل و فعالیت‌های تجاری و اداری می‌توان فرم آنلاین ساخت. در واقع، فرم آنلاین می‌تواند برای هر کسب و کاری ابزاری کارآمد و کاربردی باشد و مزیت‌های بسیاری را برای کسب و کار فراهم کند. به عنوان مثال مشاغل خدماتی می‌توانند از فرم‌های آنلاین برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، رزومه کاری، فرم ثبت درخواست ها ، بازخورد و نظرسنجی استفاده کنند و یا برای دارندگان فروشگاه های آنلاین استفاده از فرم آنلاین برای ثبت سفارشات ، جمع‌آوری اطلاعات ، ارائه بازخورد و نظرات می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

رزرو آنلاین وقت

چرا برخی افراد فکر میکنند فرم آنلاین به درد کسب و کار آن‌ها نمی‌خورد؟

علتی که باعث می‌شود برخی افراد فکر کنند فرم آنلاین به درد کسب و کار آن‌ها نمی‌خورد، ممکن است به دلایل مختلف باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:
عدم آشنایی با فناوری: برخی افراد با تصور به این که برای طراحی فرم آنلاین نیاز به آشنایی با فناوری های خاص و ابزارهای گوناگون باشد و ساخت فرم آنلاین دارای پیچیدگی باشد به سمت آن نرفته و نمی‌دانند که فرم آنلاین چگونه کار می‌کند و چطور می‌تواند به کسب و کار آن‌ها کمک کند.
نگرانی از امنیت: برخی افراد نگرانی از امنیت اطلاعات خود و مشتریان خود را در فرم‌های آنلاین دارند و به همین دلیل از استفاده از آن‌ها خودداری می‌کنند.
نیاز به ارتباط تلفنی و حضوری: برخی کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان خود نیاز به ارتباط تلفنی و حضوری دارند(مانند انواع رزرو، فروش کالا و …) و فکر می‌کنند فرم‌های آنلاین نمی‌توانند نیازهای آن‌ها را برآورده کنند.

به طور کلی، درک نکردن اینکه فرم آنلاین چگونه می‌تواند به کسب و کار آنها کمک کند میتواند دلیلی باشد بر اینکه فکر کنند کسب و کار آنها چون به فرم های فیزیکی احتیاجی نداشته، بنابراین به فرم های آنلاین نیز، نیازی نخواهد داشت.

اما...

  • این موارد در صورتیست که استفاده از فرم های آنلاین نه تنها نیازی به دانش نرم افزاری ندارد بلکه به ابزار خاصی نیز نیاز ندارد. کاربران تنها با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند می توانند فرم های انلاین درست کنند. طراحی فرم های انلاین نیز به سادگی آب خوردن است زیرا در استفاده از فرم ساز آنلاین فقط کافیست فیلدهایی که نیاز به ثبت اطلاعات دارند(مانند: نام، کد ملی، شماره تماس و… ) را از بین لیست انتخاب و در صفحه قرار دهید.
  • دسترسی به اطلاعات ثبت شده در فرم ها فقط و فقط توسط شخص و کسانی که او مشخص میکند امکان پذیر است و نگرانی جهت امنیت اطلاعات کاربران وجود نخواهد داشت.
  • با پیشرفت فناوری و اینترنت، افراد اکنون می‌توانند با استفاده از روش‌های دیجیتالی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار کنند و نیازی به مراجعه حضوری یا تلفنی ندارند. به طور مثال استفاده از فرم آنلاین میتواند به عنوان جایگزینی برای ارتباط حضوری و تلفنی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از فرم آنلاین علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، مزایایی مانند دقت و سرعت بیشتر در انجام کار، قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتر، راحتی و آسانی استفاده و... را نیز دارند. به همین دلیل، استفاده از این روش‌ها در دنیای امروز بسیار رایج شده است و ارتباطات تلفنی و حضوری در بیشتر موارد منسوخ شده‌اند.
رزرو آنلاین وقت

چگونه متناسب با شغلم فرم بسازم؟

حال پس از بررسی اهمیت استفاده از فرم های آنلاین در مشاغل مختلف به این امر خواهیم پرداخت که هر شخص چگونه میتواند فرم متناسب با کاربری خود را داشته باشد و از آن نهایت استفاده را داشته باشد.
فرم ساز فرم افزار با قابلیت ایجاد فرم‌های پویا، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت امن، ارائه گزارش‌های تحلیلی و همچنین رابط کاربری ساده و قابل استفاده را دارا بوده و به کاربران اجازه می‌دهد با سادگی و راحتی فرم‌های آنلاین خود را ایجاد و مدیریت کنند.

در پاسخ به این سوال که چه فرمی متناسب با چه شغلی است بایستی به برخی از ویژگی های فرم ساز فرم افزار اشاره کنیم.

  • مشاغلی که در آنها نیاز به برگزاری آزمون آنلاین باشد با استفاده از آزمون ساز فرم افزار میتوانند اقدام به طراحی سوالات آزمون، تعیین پاسخ های درست و غلط و زمان بندی آزمون کنند.
  • مشاغلی که در آن‌ها کالایی فروخته میشود و یا خدماتی ارائه میدهند میتوانند فرم های فروش کالا طراحی کنند و لیست کالا را به همراه تصویر و قیمت وارد کرده و در اختیار کاربرانشان قرار دهند. همچنین فرم ساز فرم افزار امکان صدور فاکتور و صورت حساب به صورت خودکار و بر اساس مقادیر وارد شده در فرم را نیز داراست که میتوان در اختیار مشتری قرار داد.
  • مشاغلی که نیاز به ثبت نام و عضویت افراد دارند میتوانند فرم آنلاین ثبت نام طراحی کنند و از این طریق اطلاعات متقاضیان را جمع آوری کنند. در صورتی که ثبت نام ها منوط به پرداخت آنلاین باشد نیز میتوان فرم را به درگاه پرداخت متصل کرد.
  • مشاغلی که نیاز به جمع آوری اطلاعات، پرونده اطلاعات افراد، جمع آوری نتایج، نظرسنجی، فرم های پیشنهادات و انتقادات ، پیگیری و پاسخگویی، امتیازدهی، فرم ارسال مدارک، فرم بازخورد و به طور کلی مشاغلی که نیاز به پرسشنامه دارند میتوانند با استفاده از سامانه قدرتمند پرسشنامه ساز فرم افزار فرم خود را طراحی و اطلاعات درخواستی را جمع آوری کنند و فرم های آماری و گزارش گیری تهیه کنند. با فرم ساز میتوان انواع پرسشنامه های خود اظهاری و پرسش و پاسخ در قالب های مختلف طراحی کرد .نرم افزار فرم ساز امکان تهیه گزارش های حرفه ای را نیز داراست و میتواند بر اساس مقادیر مختلف گزارش گیری دقیقی داشته باشد.
  • رزرو آنلاین وقت
  • مشاغلی که در آن ها نیاز به نمایش توافق نامه و ثبت قرارداد است میتوانند با طراحی فرم آنلاین توضیحات مربوط به توافق نامه را به طور کامل در فرم به نمایش درآورده و در صورت نیاز به ثبت اطلاعات توسط شخص، فیلدهای مورد نیاز را قرار دهند و در نهایت با وجود فیلد امضای دیجیتال و فیلد پذیرش قرار داد به فرم ثبت شده رسمیت ببخشند.
  • مشاغلی که نیاز به فرم نیازسنجی، بازرسی و بررسی، فرم ارزیابی و کارشناسی و چک لیست برای رسیدگی به امور کاری خود دارند، بدانند که استفاده از فرم ساز فرم افزار جهت طراحی فرم کارهای روزانه بهترین انتخاب است. زیرا با استفاده از فیلدهای متعدد و تنوع در طراحی انواع سوال میتوانید یک چک لیست حرفه ای و یا فرم دقیق برای بررسی در اختیار داشته باشید.
  • مشاغلی که در آن ها نیاز به رزرو وقت هست نیز میتوانند با استفاده از فرم افزار، فرم رزرو وقت برای خود طراحی کرده و رزرو کاربران خود را از این طریق انجام دهند. فرم رزرو وقت ساده ترین روش برای تعیین وقت مشتریان و بیماران است که مشاغل مختلف می توانند از آن استفاده کنند.
  • رزرو آنلاین وقت
  • مشاغلی که به نحوی با نگهداری کالا، انبار داری، انبار گردانی، موجوعی کالا و… در ارتباط هستند نیز میتوانند با طراحی فرم های مربوطه مانند فرم ثبت کالا، فرم ورود و خروج کالا، فاکتور و رسید کالا و…. نیاز خود را نسبت امور انجامی برطرف کرده و سرعت و دقت انجام کار را بالا ببرند.

یک نکته‌ی کلیدی!

در تمامی مشاغلی که طبق توضیحات بالا فرمی طراحی شود و برای کاربران، مشتریان و حتی کارمندان خود مجموعه برای ثبت اطلاعات ارسال شود این قابلیت را دارد که پس از ثبت فرم امکان ویرایش را داشته باشند. همچنین امکان اطلاع رسانی از طریق پیامک، ایمیل برای ثبت و ویرایش کننده‌ی فرم امکان پذیر است.

کلام آخر

فرم ساز فرم افزار با وجود امکانات متعدد بستریست که در آن همه‌ی مشاغل می توانند فرم دلخواه و متناسب با شغل خود را ایجاد کنند و از آن در راستای بالا بردن سرعت و کیفیت عملکرد خود استفاده کنند.  حال که دانستیم برای هر شغلی میتوان فرم آنلاین ساخت میتوانید برای مشاهده نحوه‌ی طراحی فرم آنلاین آنلاین کلیک کنید.