پیغام و تغییر مسیر فرم

نمایش پیام و اطلاعات فرم بعد از ثبت فرم

در فرم ساز رایگان فرم افزار بعد از ثبت فرم میتوان پیامی را جهت اطلاع رسانی به ثبت کننده نمایش داد و یا با قرار دادن لینک، شخص را به صفحه ای دیگر منتقل کرد که این موارد تحت عنوان پیغام و تغییر مسیر فرم نام گذاری شده اند. در ادامه توضیح کاملی از منوی پیغام و تغییر مسیر فرم ساز حرفه ای فرم افزار در اختیارتان قرار داده شده است.

نمایش پیام بعد از ثبت فرم

ابتدا لازم به ذکر است که برای اعمال هر گونه تغییر بایستی بعد از طراحی فرم به زبانه ی تنظیمات و منوی پیغام و تغییر مسیر آمد. در این صفحه، کادر پیام قرار دارد که متن را میتوان در این قسمت نوشت و یا انتخاب کرد. و با استفاده از ویرایشگر ها که در بالا قرار دارد تغییراتی همچون اندازه متن، رنگ، بولد کردن و .. را اعمال کرد همچنین تنظیماتی همچون قرار دادن قالب ، بارکد و… که در مطلبی جداگانه توضیح داده شده است. برای مشاهده کلیک کنید.

پیغام بعد از ثبت فرم

فیلدهای فرم : در صفحه، لیست کشویی تحت عنوان فیلدهای فرم مشاهده میکنید. در این لیست چندین بخش وجود دارد که یکی از این بخش ها فیلدهای فرم وجود دارد. همان گونه که از نامش مشخص است فیلدهایی که در فرم قرار داده اید در این لیست قرار گرفته اند تا بتوانید از مقدار آن ها که توسط ثبت کننده وارد میشود در انتها که شخص فرم را ثبت میکند به او نمایش دهید. به عنوان مثال در فرم فیلد نام و نام خانوادگی قرار داده اید و در نهایت که او فرم را ثبت کرد از وی با ذکر نامش تشکر به عمل آورید به جهت اینکه فرم را ثبت کرده است. برای این کار بایستی فیلد نام و نام خانوادگی را از بین لیست انتخاب کنید و بعد از قرار گرفتن پارامتر در صفحه ادامه ی متن را نیز بنویسید.

پیغام بعد از ثبت فرم آنلاین

لینک های کاربردی: گاهی لازم هستش که بعد از اینکه فرم توسط شخص ثبت میشود به او لینک هایی مثل لینک ویرایش فرم، لینک مشاهده فرم، لینک چاپ و … را نمایش دهیم تا از آن ها استفاده کند. به عنوان مثال در صورتی که اطلاعاتی را به اشتباه وارد کرده بتواند ویرایش کند و یا از اطلاعات ثبت شده خروجی دریافت کند. برای قرار دادن چنین لینک هایی که در قسمت لینک های کاربردی لیست فیلدهای فرم قرار دارد کافیست لیست کشویی را باز کرده و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنیم تا در صفحه قرار گیرند و بعلاوه آن میتوانیم متن و پارامتر های دیگری نیز اضافه کنیم. برخی از این لینک ها تنظیماتی دارند مانند انتخاب قالب چاپ یا فیلتر اطلاعات که هر کدام را در صفحات دیگری توضیح داده ایم.

ثبت فرم

فیلدهای ثابت: فیلدهایی همچون شناسه اختصاصی ، تاریخ ثبت، شناسه و … نیز وجود دارند که برای همه ی فرم ها هستند به این دلیل به آنها فیلدهای ثابت گفته میشود. در صورت نیاز میتوانید بر روی آن ها کلیک کنید تا در صفحه قرار گیرند و بعد از ثبت فرم به ثبت کننده نمایش داده شوند.

فرم ساز

پرداخت آنلاین: فیلدهای مربوط به این بخش در رابطه با فرم هایی که در آن پرداخت آنلاین صورت میگیرد کاربرد دارد که در صورتی که شخص بعد از ثبت فرم بایستی به درگاه منتقل شود میتوان از این فیلدها استفاده کرد. البته توصیه ی فرم افزار به شما این است که برای قرار دادن لینک انتقال به درگاه زمانی که تنظیمات مربوط به درگاه را انجام میدهید، تنظیم خودکار را انتخاب کنید تا سیستم به صورت اتوماتیک تنظیمات انتقال شخص و پیغام نمایشی به او را انجام دهد.

پرداخت

تغییر مسیر: تغییر مسیر بدین معناست که بعد از ثبت فرم ، شخص به صفحه ی دیگری منتقل خواهد شد. در این قسمت بایستی ابتدا تغییر مسیر را فعال و در کادر آدرس اینترنتی، لینک صفحه ای که باید به آن منتقل شد را وارد کرد. همچنین با کلیک روی آیکن بغل فیلد، از بین گزینه ها یکی را انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر فرم ثبت نام طراحی کردید و بایستی بعد از آن به صفحه ی احراز هویت برود تا به فرم دیگری دسترسی پیدا کند از بین لیست احراز هویت را انتخاب کنید. زمان انتقال هم مدت زمانی هستش که طول میکشد تا بعد از ثبت فرم به صفحه ی مشخص شده انتقال پیدا کند.

کسب و کار آنلاین

شرط ها: مواردی که در صفحه ی پیغام و تغییر مسیر تنظیم میشود میتواند تحت عنوان شروطی نمایش داده شوند که در قسمت شرط ها اعمال شود. به عنوان مثال پیغام تنظیم شده فقط در صورت ویرایش فرم و انتقال به صفحه ی دیگر فقط در هنگام ثبت فرم نمایش داده شوند.

کسب و کار آنلاین

ایجاد چند پیغام بعد از ثبت

در صورتی که بخواهید چندین پیغام نمایش داده شود و یا با استفاده از شروط تفکیک شوند و در حالت برقرار نمایش داده شوند بر روی آیکن مشخص شده بر روی تصویر کلیک کنید و هر پیغام را مشخص کنید. به عنوان مثال در یک فرم آزمون روانشناسی، شخص طراح سوالات چند گزینه ای طراحی می‌کند و با استفاده از فیلد محاسباتی بارم بندی انجام می‌دهد. اگر در انتهای آزمون شرکت کننده امتیاز بالای 50 کسب کند پیام "تبریک! شما افسردگی ندارید" نمایش داده شود و اگر زیر 50 کسب کرد به او پیام"متاسفانه شما نشانه هایی از افسردگی را دارید. لطفاً جهت مراجعه به پزشک با شماره زیر تماس بگیرید." نمایش داده شود. برای دیدن مثال کلیک کنید.

کسب و کار آنلاین