کاربرد لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط

بررسی کارایی قابلیت نمایش اطلاعات ثبت شده فرم دیگر

لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط

همانگونه که در صفحه مربوط به چگونگی تنظیم چاپ اطلاعات فرم مرتبط توضیح داده شد . این لینک در قسمت "فیلدهای فرم" قرار داشته که میتوان به این نتیجه رسید که از آن در بخش های "پیغام و تغییر مسیر"، "ایمیل"، "پیامک" و "قالب چاپ فرم" میتوان استفاده کرد. چاپ اطلاعات فرم مرتبط این امکان را هم برای اپراتورها و مدیر پنل و هم برای کاربرانشان فراهم میکند تا بعد از ثبت فرمی بتوانند اطلاعات ثبت شده در فرمی دیگر را مشاهده نمایند و یا از منوی ارسالی ها با مشاهده اطلاعات بتوانند اطلاعات ثبت شده فرم دیگری را هم مشاهده نمایند. این اتصال از طریق کد رهگیری و یا وجود فیلد متناظر در دو فرم صورت میگیرد که در ادامه برخی از کاربردهای آن را توضیح خواهیم داد.

نمایش اطلاعات ثبتی در فرم دیگر، از طریق کد رهگیری

در مثال اول فرض رو بر این بگیرید که صاحب یک فروشگاه اینترنتی و یا کسب و کار مجازی هستید و کاربران به صورت آنلاین و با ثبت فرم، سفارشات خود را ثبت میکنند. بعد از ثبت فرم سفارشات، به کاربر کد رهگیری ارائه میدهید تا بتواند سفارش خود را پیگیری نماید. همچنین در این فرم یک فیلد قرار میدهید که وضعیت سفارش مانند : در حال آماده سازی، در حال بسته بندی، تحویل به پیک و… است را شامل شود ولی از دید ثبت کننده فرم خارج میکنید (این فیلد برای این است که بعد از دریافت سفارش در هر مرحله از آماده سازی که هستید آن را مشخص کنید و فرم را ویرایش کنید.) از طرفی یک فرم دیگر طراحی میکنید تا کاربر بتواند وضعیت سفارش خود را پیگیری نماید. شخص با وارد کردن کد رهگیری و ثبت فرم میتواند وضعیت سفارش خود را مشاهده کند. برای دیدن نمونه فرم ثبت سفارش با قابلیت پیگیری کلیک کنید.
این مثال نمونه ای از کاربرد کد رهگیری، چگونگی پیگیری سفارش و لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط است. همچنین میتوانید از طریق نمونه فرم پیگیری سفارش با لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط، نمونه فرم بالا را پیگیری کنید و چگونگی نمایش اطلاعات فرم مرتبط را بررسی نمایید.

چاپ اطلاعات مرتبط در فرمساز

کاربرد لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط در فرم استخدام

از دیگر کاربرد های لینک چاپ اطلاعات فرم، برای مشاهده نتیجه فرم یا آزمون استخدام است. به این حالت که بعد از طراحی فرم استخدام و دریافت برخی اطلاعات از متقاضی مانند کد ملی و … میتوان فرمی دیگری طراحی کرد که از طریق آن، متقاضی بتواند نتیجه را با وارد کردن فیلد متناظر مانند کد ملی ببیند.
برای دیدن نمونه فرم استخدام با قابلیت پیگیری کلیک کنید.

کاربرد لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط در کارنامه مدارس و آموزشگاه‌ها

یکی از کاربرد های خوب قابلیت چاپ اطلاعات فرم این است که معلمان و مسئولین آموزشگاه ها نتیجه و کارنامه‌ی دانش آموزان را به این روش میتوانند در اختیار دانش آموزان قرار دهند. با استفاده از فیلدهای متناظر مانند نام و یا کد ملی کارنامه شخص را با قالب مخصوص به کارنامه که از قبل در قالب های چاپ طراحی کرده اید میتوانید نمایش دهید. همچنین با استفاده از این قابلیت تمام اطلاعات ثبت شده در فرم های این چنینی را میتوان با کد رهگیری و یا فیلد متناظر به نمایش درآورد.

راهنمای ساخت فرم رهگیری آزمون و مشاهده نتایج

نمایش اطلاعات فرم مرتبط برای اپراتور

یکی دیگر از کاربردهای این لینک بررسی اطلاعات ثبت شده در بیش از یک فرم برای اپراتورهای پنل است که در بسیاری از موارد هم کاربردی خواهد بود . به عنوان مثال در یک بیمارستان آموزشی درمانی، وضعیت مراجعه کنندگان توسط رزیدنت ها مورد ارزیابی قرار میگیرد و در "فرم ثبت علائم مراجعه کننده" اطلاعات را وارد میکنند. فرمی دیگری تحت عنوان فرم "پرونده پزشکی بیمار" وجود دارد که اطلاعات مربوط به بیماری، اطلاعات هویتی و آزمایشات بیمار بارگذاری و بایگانی شده است. زمانی که رزیدنت ها فرم "ثبت علائم مراجعه کننده" را پر میکنند، پزشک با مراجعه به اطلاعات ثبت شده در "فرم ثبت علائم مراجعه کننده "علاوه بر توضیحات درج شده توسط رزیدنت اطلاعات پرونده بیمار را هم مشاهده نماید و بر اساس اطلاعات قبلی شخص و علائم حال حاضر برای او نسخه بنویسد. این نمایش اطلاعات ثبت شده فرم دیگر، از طریق فیلد متناظر که در این مثال فیلد کد ملی بوده است شرایطی را مهیا کرده تا با استفاده از یک کد ملی که در هر دو فرم به صورت یکسان وارد شده بود شخص بتواند به اطلاعات ثبت شده در هر دو فرم دسترسی پیدا کند که به مراتب باعث بالا رفتن سرعت عمل و دقت در بررسی اطلاعات خواهد شد.

چاپ اطلاعات مرتبط در فرمساز

برای دیدن اطلاعات چاپ شده فرم بالا کلیک کنید.
نحوه تنظیم چاپ اطلاعات فرم مرتبط برای این مثال را میتوانید با کلیک روی متن لینک شده ببینید.

در بالا چند مورد از کاربردهای "لینک چاپ اطلاعات فرم مرتبط" را بررسی کردیم اما کاربردهای این لینک تنها به موارد گفته شده خلاصه نمیشود و در هر شغلی و هر فرمی میتوان از وجود این قابلیت بهره مند شد. در اکثر کسب و کارها و شغل هایی که مخصوصاً تبادلات مالی دارند کد رهگیری ارائه داده میشود تا شخص بتواند وضعیت را چک و پیگیری نماید. وجود چنین امکانی در فرم ساز تحت وب فرم افزار برای کاربران خود بسیار حائز اهمیت و کاربردی است و به راحتی میتوانند مشتریان خود را مدیریت نمایند.