راهنمای راه‌اندازی پرداخت آنلاین در فرم ساز

نحوه راه‌اندازی پرداخت آنلاین در فرم های آنلاین

راهنمای راه‌اندازی پرداخت آنلاین در فرم ساز

بعد از ثبت فرم، می‌توان تنظیم نمود که گزینه‌ی پرداخت برای کاربر نمایش داده شود که با زدن دکمه پرداخت وارد درگاه شده و عمل پرداخت را انجام دهد.

برای ایجاد پرداخت آنلاین در فرم وارد تنظیمات فرمی که می خواهید پرداخت آنلاین داشته باشد بشوید.

پرداخت آنلاین فرم ساز

بخش پرداخت آنلاین را انتخاب نمایید

پرداخت آنلاین فرم ساز

گزینه ”پرداخت آنلاین برای این فرم فعال شود” را فعال نمایید و نوع پرداخت را انتخاب نمایید.

مبلغ بر اساس فیلد: با انتخاب این گزینه مبلغ را می توان با استفاده از فیلد‌های فرم مشخص کرد. برای استفاده از این حالت با استفاده از "فیلد عدد"، "لیست کشویی"، "دکمه تک انتخابی (رادیویی)" یا "فیلد چند انتخابی" می‌توان مبلغ پرداخت را از اطلاعات وارد شده فرم مشخص نمود.

در فیلدهای لیست کشویی و دکمه تک انتخابی (رادیویی) و چند انتخابی باید در تنظیمات فیلد با استفاده از گزینه "مقدار عددی"

پرداخت آنلاین فرم ساز

مبلغ قابل پرداخت برای انتخاب هر گزینه را در این بخش وارد نمود

پرداخت آنلاین فرم ساز

در حالت فیلد چند انتخابی با انتخاب چند گزینه مقدار عددی گزینه ها با هم جمع شده و به درگاه ارسال می‌گردد.

مبلغ ثابت: در این حالت مبلغ ثابتی را معین نموده و همیشه این مبلغ برای درگاه ارسال می‌شود.

واحد پول: نوع واحد پول را مشخص می‌‎نمایید در صورتی که تومان انتخاب شود، در هنگام ارسال به درگاه بانک یک صفر به مبلغ انتخاب شده اضافه می‌شود.

انتخاب درگاه: مشخص نمودن نوع درگاه (درگاه پیش فرض همان درگاه انتخاب شده در بخش مدیریت درگاه‌ها می‌باشد)

در مرحله بعد در صورتی که تنظیمات درگاه را وارد نکرده‌اید, دکمه مدیریت درگاه را زده و تنظیمات درگاه مورد نظر خود را وارد کنید .

پرداخت آنلاین فرم ساز

برای تنظیم نمودن درگاهها باید وارد سایت درگاه شده و بعد از عضویت در سایت درگاه، کد درگاه را دریافت نموده و در این بخش وارد نمایید.

توجه داشته باشید درگاهی که تهیه کرده اید باید برای آدرس فرم افزار تهیه شده باشد . یعنی اگر درگاه را برای سایت دیگری تهیه کرده اید حتما باید به پشتیبانی درگاه خود بفرمایید آدرس formafzar.com را هم به آن اضافه کنند.

با کلیک بر روی نام درگاه‌های پرداخت بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، مهر بانک ایران (مهر کارت)، بانک ملی سداد، بانک سامان، زرین پال، بیت پی، پی آی ار، پی پینگ، رایان پی، پی پینگ میتوانید نحوه‌ی عضویت در درگاه را مطالعه نمایید.

در صورت استفاده از آیدی پی، در تنظیمات وب سرویس "روش بازگشت پس از پرداخت" را حتماً حالت "استفاده از متد Post" قرار دهید

پرداخت آنلاین فرم ساز

تنظیم خودکار

در انتهای کار برای تنظیم نمودن پیغام‌های پرداخت آنلاین دکمه "تنظیم خودکار" را زده تا این تنظیمات به صورت خودکار انجام شود و یا در صورت نیاز به تنظیمات دستی دکمه "تنظیم" را کلیک نماید و برای ویرایش پیغام‌های پرداخت وارد تنظیمات فرم شده و بخش "پیغام و تغییر مسیر" را انتخاب نمایید.

پرداخت آنلاین فرم ساز

بعد از ثبت فرم، گزینه پرداخت برای کاربر نمایش داده می‌شد که با انتخاب این گزینه وارد درگاه می شود. در صورتی که نتوانست پرداخت آنلاین را انجام دهد می‌توانید لینک پرداخت را برای کاربر ایمیل یا پیامک نمایید. برای این کار وارد تنظیمات فرم شده و در بخش پیامک یا ایمیل بعد از وارد کردن تنظیمات گیرنده، در بخش "پیام" از قسمت فلید‌های فرم، "لینک پرداخت آنلاین" را انتخاب نمایید

در صورتی که نیاز دارید بعد از پرداخت موفق، پیامک یا ایمیلی به ثبت کننده فرم یا مدیر فرم ارسال شود باید نوع اجرای شرط را "ویرایش فرم" قرار داده و شرط پرداخت آنلاین را برابر "پرداخت موفق" قرار دهید

پرداخت آنلاین فرم ساز

و در بخش افزودن شرط، شرط پرداخت آنلاین برابر با پرداخت ناموفق را انتخاب نمایید

برای مشاهده اطلاعات تراکنش به بخش جستجوی اطلاعات فرم رفته و فرم مورد نظر را انتخاب نمایید. بر روی فرم مورد نظر خود کلیک نمایید در صفحه باز شده از بخش پرداخت آنلاین می‌توانید وضعیت پرداخت آنلاین را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی گزینه پرداخت موفق و یا ناموفق جزئیات تراکنش پرداختی برای شما نمایش داده می‌شود.

پرداخت آنلاین فرم ساز

در صورت ناموفق بودن پرداخت با استفاده از این گزینه لینک پرداخت که در تصویر زیر مشخص شده است، می‌توانید لینک پرداخت را بدست آورده و برای مشتری خود برای پرداخت دوباره ارسال نمایید.

پرداخت آنلاین فرم ساز

استفاده از درگاه‌های مختلف در یک فرم

فرم افزار امکان استفاده از چند درگاه در یک فرم را داراست که می‌توان با استفاده از این قابلیت یک فرم را به چند درگاه برای پرداخت متصل نمود.این امر سبب بهبود عملکرد و رفع مشکلات احتمالی در آینده خواهد شد.
برای ایجاد این قابلیت به زبانه‌‌ی تنظیمات فرم رفته و در بخش پیغام و تغییر‌ مسیر در کادر پیام بر روی فیلد فرم کلیک کنید و گزینه لینک پرداخت آنلاین با درگاه دیگر را انتخاب نمایید و در ادامه درگاه مورد نظر را مشخص کنید. لینک اتصال به درگاه پرداخت درون فیلد پیام قرار خواهد گرفت.

پرداخت آنلاین فرم ساز

نمایش واریزی‌های آنلاین در نمای کلی

در فرم ساز فرم افزار این امکان وجود دارد تا بتوانید تمام پرداختی های خود را چک کنید. پرداختی ها ممکن است مربوط به چند فرم باشد ولی میتوان از موفقیت آمیز بودن یا عدم موفقیت هر تراکنش مطلع شد. برای مشاهده لیست تراکنش ها وارد تنظیمات پنل خود شده و از زبانه‌ی "نمای کلی" نما را بر روی واریزی آنلاین قرار دهید. تمامی تراکنش های انجام شده نمایش داده میشودو با کلیک بر روی شناسه فرم اطلاعات آن فرم نمایش داده میشود که برای بررسی بهتر میتوانید مشاهده کنید . با باز شدن صفحه اطلاعات فرم و کلیک بر روی پرداخت آنلاین ، پنجره اطلاعات نمایش نیز باز خواهد شد.

نمای کلی واریزی آنلاین

نمای کلی واریزی آنلاین