امضای اسناد

امضای دیجیتالی در فرم ساز آنلاین

امضای دیجیتالی اسناد

امضاء دیجیتالی در فرم ساز

یکی از فیلدهای کاربردی در بسیاری از مشاغلی که از فرم ساز و آزمون ساز آنلاین فرم افزار برای ثبت اطلاعات استفاده می‌کنند فیلد امضاء دیجیتالی است. همانگونه که از اسم فیلد مشخص است، در صورتی که یک پرسشنامه آنلاین طراحی کرده باشید و نیاز باشد تا توسط شخص خاصی پر شود و همچنین برای مستند بودن این امر که فرم توسط همان شخص پر شده باشد می‌توان از فیلد امضای دیجیتال در فرم آنلاین استفاده نمایید.
در ادامه برخی از نمونه‌های کاربردی امضاء دیجیتال در فرم ساز بیان شده است.

فرض کنید استاد دانشگاهی جهت برگزاری نظرسنجی آنلاین یا آزمون آنلاین از سایت فرم ساز آنلاین فرم افزار استفاده کرده و برای اطمینان از اینکه همه‌ی دانشجویان پرسشنامه را خودشان پر‌کرده اند، از فیلد امضاء دیجیتال استفاده کرده است همچنین شخصی قصد دارد محصولات کشاورزی خود را به صورت آنلاین به فروش برساند و با استفاده از فرم ساز پیشرفته فرم افزار، فرم فروش محصولات تهیه کرده و با استفاده از افزونه فرم افزار درون سایت قرار داده است. وی در فرم ساخته شده فیلد امضاء دیجیتال قرار داده است تا در صورت اعلام هرگونه شکایت نا به جا از سوی مشتری ثابت کند که محصول مورد نظر با تایید مشتری ارسال شده است.

 نمونه‌ای دیگر اینکه یکی از کاربران فرم ساز نیاز دارد که از 3 نفر امضاء برای سندی دریافت نماید ولی این امضاها باید به ترتیب باشند یعنی اول باید فروشنده سند را امضاء کند و بعد از آن، مشتری و بعد از آن ، سند به دست مدیر می‌رسد و در صورت تایید مدیر، امضای نهایی توسط وی ثبت شود.

به این منظور بایستی فرمی طراحی شود که در آن 3 عدد فیلد امضاء قرار داده شود، در مرحله اول فروشنده فقط میتواند اطلاعات فرم را وارد نموده (مانند اطلاعات خرید و اطلاعات مشتری) و فقط فیلد امضای فروشنده نمایش داده می شود که با امضاء و ثبت فرم، ایمیلی برای مشتری ارسال میشود، مشتری میتواند اطلاعات فرم رو مشاهده و در صورت تایید امضا و ثبت نماید ( فقط فیلد امضای دوم برای مشتری نمایش داده میشود) بعد از تایید و امضای فرم توسط مشتری، فرم نهایی به مدیر شرکت ایمیل می‌شود. در این مرحله مدیر شرکت تمام اطلاعات وارد شده و امضاهای نفرات قبلی رو مشاهده نموده و با تایید و امضای سوم توسط مدیر عامل فرم مربوطه به بخش انبار ارسال میشود.

امضاء دیجیتالی اسناد فرم ساز

با این روش و حالت های مختلفی که می توان طراحی نمود به سادگی می توان یک فرم توسط چندین نفر امضاء شده و هر فرد فقط اطلاعات مخصوص خودش را مشاهده نماید.

از کاربردهای مهم امضای دیجیتال می توان به فرم تحویل کالا و یا فرم های جاری هر شرکت اشاره نمود، کارمندهای شرکت فرمی خاصی را مطالعه و امضاء می نمایند، با این کار نیاز به طراحی فرم های کاغذی نبوده و کاربران می توان در هر زمان و مکانی با دسترسی به اینترنت این اسناد را امضاء نمایند.

امضای دیجیتالی در فرم ساز یکی از ابزارهای بسیار مفید و حرفه ای می باشد که شرکت ها و افراد مختلف می توانند در کسب و کار خود با توجه به نیاز های جاری از این ابزار استفاده نموده و فرم ها را به صورت سند در بایگانی خود نگهداری نمایند.

تعیین ارتفاع فیلد امضاء، اجبار و قابلیت تکرار نمودن فیلد برخی از امکانات فیلد امضاء می باشد، و تمام اطلاعات فرم و فیلد امضاء را می تواند در قالب های طراحی شده چاپ یا به ایمیل فرد یا افرادی خاصی ارسال نمود.

طراحی فرم آنلاین قرارداد با امکان امضاء توسط اشخاص مختلف و دانلود فرم